tirsdag 12. mai 2009

Uterom

Tror det var margaritter jeg plantet i denne potten i fjor. Trodde de var død. Så når vi flyttet, satt vi potten inn på låven. Svigermor fant den og satte den ut, for den spiret som bare det. Utrolig, for den har jo ikke fått hverken vann eller lys. Håper det kommer blomstrer også.
Mitt første oliventre, håper jeg klarer å passe på det. Damen jeg kjøpte det med sa at det kan stå ute hele året, det har jeg ikke hørt før. Vet ikke helt om jeg tørr å ha det ute når vinteren setter inn. Visst det ikke dør før da :)



3 kommentarer:

Unknown sa...

Så koselig at de bare begynte å spire av seg selv! Det samme skjedde med eplesteinene jeg plantet. :)

I følge blomster-Finn bør iallefall oliventreet stå i et kjølig rom hvis du tar det inn om vinteren. Hvis det har det varmt året rundt, blir det slitent av å måtte "prestere" hele tida og aldri få hvile seg, og da blir det til slutt stygt. Det var jo et nydelig oliventre da! NÅ skal jeg gå og legge meg. God natt!

Unknown sa...

Hehe. Ja, bloggingen kan en lett bli hekta på. Ble sent i går på meg også. :) Nå skal jeg en tur til byen på Home, Karisma og Farmor Ingvarda. Hurra! Ha en finfin dag!

Anonym sa...

Nei, no vil ej heim... Ej vil heim, få mej mitt eige og begynne å plante ting som kan dø. Elska bildet av alleen! E so flotte:)